Nový mediálny súboj: Šláger TV vs. Senzi

Autor: Dominika Kuchárová | 12.9.2013 o 17:55 | Karma článku: 4,38 | Prečítané:  890x

V poslednom čase akoby sa vrece roztrhlo so vzájomným mediálnym doťahovaním sa. Jesenná sezóna odštartovala v plnom prúde a to vždy značí konkurenčné boje o diváka. Najnovšie sa okrem nových seriálov či starých reality show, ktoré vďačne kŕmia bulvár, dostal na pretras aj súboj dvoch televízii – no pre trošku inú cieľovku. O priazeň skupiny 45 plus sa rozpútal boj medzi československou Šlágr TV a Jojkárskou štvorkou Senzi.

Šlágrové televízie sú na prvý pohľad pre bežného diváka nezaujímavým artiklom, pre našich rodičov či starých rodičov vykúpením od Vyvalených (nie, preklep nie je náhodný) a Fariem. Vlastne, v prípade podobných televíznych produktov kontajnerového tipu nielen pre nich. Priznám sa, nepatrím medzi veľkých fanúšikov kantilén a piesní rokov minulých, no občas sa pritrafí. A vzhľadom na playlisty mainstreamových rádií, ktorých áčkové rotácie ma miestami privádzajú do šialenstva (a nie vždy sa dá prepnúť, ak v kancelárii či v aute neprehlasujete väčšinu), je to, mám pocit, vždy  lepšia voľba. Zvláštne? Ani nie. Vždy lepšie jedenkrát šláger ako trikrát Kuly.

Gladiátorské boje televízii sa v každej jesennej programovej štruktúre správajú podozrivo rovnako. Budú mať seriál..? Chceme ho aj my! Hľadajú talent...? Dáky nájdeme aj my! No práve Koliba sa len pre týždňom presvedčila o tom, že nie vždy sa takýto nákup a adaptácia formátov končí šťastne (hovorí Vám niečo Klan...? Ani nestihol, však..?). Preto sa JOJ rozhodla poistiť ďalším nečakaným nápadom: vyraziť divákom, káblovým spoločnostiam a širokej verejnosti dych aj iným spôsobom – šlágrovou televíziou!

Len v júli tohto roka do vysielania slovenských káblových televízii expandovala televízia Šláger TV, ktorá je v česko-slovenskom mediálnom priestore od jesene minulého roku. Obsadila väčšinu pokrytia interaktívneho Music Boxu a nastolila tak úplne nový a prekvapivý trend – staré hity na želanie. Dôvod je prostý: príprava na konkurenčnú Senzi. Tú mala od augusta v skúšobnej prevádzke spustiť práve Jojka, nakoniec bol začiatok vysielania odložený na september a stále je pre mnohých providerov káblovej televízie nedostupná. Časovo tak štvrtý okruh druhej najsledovanejšej televízie ťahá za kratší koniec.

O priazeň sa Senzi snaží už od začiatku leta aj masívnou reklamnou a bilboardovou kampaňou, do ktorej neváhala zapojiť aj známe repeťácke tváre. Priestor na pútačoch, virále a reklamách dostali napríklad Eva Máziková, Otto Weiter či Jadranka. Najväčšiu bombu avízovala Jojka s príchodom momentálne vychytenej mediálnej postavy, Martina Jakubca, ktorý sa blysol tým, že mal dostať priestor pre vlastnú šou. Nech však médiá zamestnávajú špekulácie rôzneho druhu, mediálny nákup roka sa zatiaľ nekoná a Jakubec sa zo Šlágr TV odísť nechystá. JOJ sa však podarilo ľudí prekvapiť,  či šokovať  -  teasing na novú oddychovú hudobnú televíziu ako vyšitý. A producent a majiteľ práv na REPETE rozvíril poriadne hladinu mediálnych vôd.

 

Dlhodobé masívne produkovanie podobných formátov prinútilo všetky súkromné televízie začať zmýšľať viac okruhovo. Po televíziách pre ženy, mužov, športovcov či milovníkov humoru tak prichádza pomerne nečakaný ťah, výsledkom ktorého bude viac starých hitov a novej mediálnej zábavy – veru, nie nadarmo si práve samotný Jakubec na svoje bilboardy zavesil claim „ešte bude veselo!“

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Dávajte pozor, kam šliapete. Oslobodzovanie Mosulu potrvá

Islamský štát nemá veľkú šancu ubrániť svoje najväčšie mesto. Zároveň nemá kam ujsť a civilistov berie ako rukojemníkov.

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

KOMENTÁRE

Vojna proti Islamskému štátu už dávno nie je bojom o územie

Región bude krvácať dlhé roky.


Už ste čítali?