Od Senzi do Senzi alebo ako Borovský Jakubca do kozmu posielal

Autor: Dominika Kuchárová | 30.9.2013 o 18:54 | (upravené 30.9.2013 o 19:04) Karma článku: 3,01 | Prečítané:  288x

Spočiatku som si naozaj myslela, že toto bude nejaký žart. Premyslený marketingový ťah, ako vylepšiť renomé všetkých zúčastnených i televízie samotnej. Dnes už vidím, že rádobyfór sa zmenil na mediálnu realitu všedných dní. Prostredníctvom nich si posielajú ostré odkazy šéf komerčnej televízie a momentálne mediálna postava číslo jeden. Spor medzi Martinom Jakubcom a vedením televízie JOJ sa rozhodol posunúť práve samotný Jakubec. Tlačovou konferenciou.

 aktuality.sk

Tá sa konala tento piatok v centre Bratislavy. Jakubec sa opäť rozhodol dokázať že ponúka to najlepšie z najlepšieho nielen divákom, ale i novinárom samotným. Preto si za dejisko svojej tlačovky vybral momentálne jeden z najlepších bratislavských a dokonca európskych hotelov. V ňom sa rozhodol prítomným médiám vysvetliť, prečo by mal nárok na značku Senzi mať práve on. Podľa slov, ktoré odzneli na tlačovke (asi ste sa množstvu linkov z nej posledné dva dni na známych portáloch nemohli vyhnúť), pracoval s názvom Senzi v rôznych variáciách a formátoch už od roku 2007, čiže omnoho skôr, než svetlo sveta uzrela šlágrová televízia JOJky.

Jeho tvrdenia zašli dokonca ešte do smelšej línie, keď vyhlásil že spojenie slov „senzi“ a „televízia“ na mediálny trh priniesol práve on! Faktom zostáva, že húževnatý kantilénový spevák, producent či mediálny poradca sa nevzdáva a pre svoj úspech je rozhodnutý sa pobiť. Hoc aj na patentovom úrade, kde registrujú aj ochranné známky! Tam si totiž názov Senzi TV dal prekvapivo dal zaregistrovať jedenásteho septembra. Priam teroristicky výstižný dátum, ktorým môže svojsky „terorizovať“ vedenie na Kolibe. To sa totiž spamätalo až o šesť dní neskôr podaním registrácie ochrannej známky SENZI. Hlavne že masívna promo kampaň bežala už v júli.

Sám síce tvrdí, že by bol hlúpy, ak by si možnosť na jedinečný názov nechal vyfúknuť spred nosa, s JOJkou je však ochotný komunikovať a dohodnúť sa. Aká by to však dohoda mala byť, zatiaľ nevedno. Šéf JOJky ho zatiaľ totiž poslal len na Jupiter. Neviem, či to mal byť eufemizmus za nejakú nepríjemnejšiu destináciu, každopádne si stojí za svojim. Tak isto ako Jakubec.

Človek by povedal, že takéto mediálne prekáranie začne po čase unavovať. Predsa len sa hovorí, že každý škandál trvá tri dni. Na tento „škandál“ sa však nabaľujú nové a nové veci, takže mi z toho vychádza celkom slušné šlágrové Kinder Surprise. Možné alternatívy sú podľa mňa hneď tri. Prvou by bol vznik samostatných dvoch mediálnych prvkov: SENZI a SENZI TV, pričom by každú mal pod patronátom niekto iný. Toto by však pre bežných konzumentov – divákov mohlo byť celkom solídne mätúce. Potom by mohla byť ďalšou alternatívou fúzia, ale na tú má Borovský svoj názor a s Jakubcom sa mieni rozprávať o spolupráci len v kozmickom skafandri. A potom už len jediná možnosť – dohoda, kto komu tento senzačný názov odstúpi.

Reakcia po spomínanej tlačovej konferencii na seba nenechala dlho čakať. Vedenie Koliby odpovedalo na tvrdenia, ktoré odzneli na tlačovke, oficiálnym stanoviskom, v ktorom bagatelizuje celý spor a považuje snahy Jakubca o registráciu šlágrového názvu za „úsmevné“. Zároveň prelomil ľady mlčania a od letu na Jupiter prešli ku konkrétnej odpovedi na otázku, či a ako si vôbec vedia predstaviť vzájomnú spoluprácu. Prekvapenie sa nekoná, JOJ vydala k celej kauze jednoznačné zamietavé stanovisko. Jedným z dôvodov by podľa tohto vyhlásenia mal byť údajne fakt, že podľa nich „v minulosti špekulatívne zneužil aj iné názvy ako napríklad meno legendárnej šou Repete“. Vraj sa aj týmto gestom prejavujú Jakubcove rôzne praktiky, ktoré sú ďalšou príčinou toho, že na spoluprácu s ním určite nekývnu. Ba dokonca naopak, celú vec chcú riešiť právnou cestou.

Natíska sa však otázka, načo vôbec toto veľká televízia, akou JOJ nepochybne je, vôbec robí. Ak je teda zákon i logika na ich strane, načo sa znižovať na takéto súdne ťahanice a boje? Alebo majú vari strach, že by sa na Úrade priemyselného vlastníctva rozhodli Jakubcovu žiadosť, aj s pripomienkami a námietkami proti jojkárskej prihláške ochrannej známky SENZI, odklepnúť a museli by za pochodu vymýšľať nový názov? Zmena corporate designu, marketingovej stratégie i bilboardovej kampane by vyšla na pekných pár „bubákov“. Tie by miesto toho mohli využiť efektívnejšie práve v rámci vysielania samotnej televízie, aby nalákali viac divákov ako ich očividne húževnatý konkurent.

Jediným rozumným riešením by mohlo byť rokovanie za okrúhlym stolom. Jedným. Upustiť od akejkoľvek chlapskej i obchodnej hrdosti a aspoň skúsiť vyriešiť navonok zložitú situáciu by možno zabralo menej času, energie a peňazí, než si posielať odkazy cez médiá. Koniec koncov, na takúto módnu vlnu tu máme raperov, akožeraperov a iných „potrimiskárov“. Rozumní ľudia sa predsa vždy dohodnú. Či...?

 

Nateraz sa však nič podobné nekoná. Dohoda sa nečrtá a bielu vlajku sa tiež nikto vyvesiť nechystá. Zaujímavým bodom je však jeden malý detail: Jakubec si chce nárokovať na názov a značku Senzi až odo dňa zápisu ochrannej známky. Vďaka tomu sa celá situácia môže ešte slušne zamotať, keďže vzájomné pripomienkové a námietkové konania z obyčajného slova na päť písmen môžu vyrobiť hotovú kolumbijskú telenovelu. Len aby sme sa, ako to už v prípade nekonečných telenoviel býva, dočkali aj tu šťastného konca. Pre všetky strany.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Dávajte pozor, kam šliapete. Oslobodzovanie Mosulu potrvá

Islamský štát nemá veľkú šancu ubrániť svoje najväčšie mesto. Zároveň nemá kam ujsť a civilistov berie ako rukojemníkov.

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

KOMENTÁRE

Vojna proti Islamskému štátu už dávno nie je bojom o územie

Región bude krvácať dlhé roky.


Už ste čítali?